معرفی مجازی سازی
نوشته شده توسط : ساحل

نحوه شغل مجازی سازی
لایه ای به اسم Hypervisor در بین دشوار اسباب و ماشین های مجازی قرار می گیرد. به راستی تقسیم اصلی مجازی سازی همان ماشین های مجازی است که سیستم عامل و سرویس ها به علاوه برنامه های کاربردی را در تو خود جای دیتا است. هر vm از دیگری به طور کامل مستقل است و به یک دیگر وابستگی ندارند.

وظیفه Hypervisor برگزیدن دادن دینامیکی منابع سخت افزاری به ماشین های مجازی در هنگامی که به آن ها دربایستن دارند و سپس آزاد سازی آن ها می باشد. بعد از این مرحله هر ماشین مجازی مانند یک سخت افزار مستقل عمل می کند و شما می توانید سیستم عامل مورد نظرتان را به راحتی روی آن نصب نمایید.

انوع طریق های مجازی سازی
مجازی سازی در انواع مختلفی و جود دارد و ما در این نوشتار برای شما آن ها را به طور کامل شناسایی می کنیم.

معرفی مجازی سازی
روش های مجازی سازی شامل:

مجازی سازی سرور
مجازی سازی شبکه
مجازی سازی ابری
مجازی سازی I/O
مجازی سازی storage
مجازی سازی دسکتاپ
مجازی سازی نرم افزار
می باشد.

معرفی مجازی سازی سرور

نرم افزار hypervisor


مجازی سازی سرور شامل نهان کردن منابع دشوار افزاری سرور از کاربران می باشد که شامل: هویت و تعداد سرور های فیزیکی فردی، سیستم عامل ها و تعداد پردازنده ها می باشد. سرپرست سرور از یک نرم اسباب برای دسته کردن منابع مشکل افزاری یک سرور فیزیکی به محیط های مجازی بهره‌گیری می کند. پیرامون مجازی به عنوان سرور مجازی اختصاصی شناخته می شود. مجازی سازی سرور ها یکتا از اصلی ترین گونه ها مجازی سازی می باشد.

معرفی مجازی سازی سرور
معرفی مجازی سازی شبکه
برای ایجاد شبکه های مجازی در داخل سرور ها کاربرد می شود و باعث پیوست ماشین های مجازی و برپایی Virtual Security Zone می شود.

معرفی مجازی سازی storage
این شیوه مجازی سازی در SAN storage که شبکه ای از استوریج ها و یا فضا های اندوخته سازی می باشد به کار می رود.

معرفی مجازی سازی I/O
از این شیوه برای کاهش کابل های I/O استفاده می شود.

معرفی مجازی سازی دسکتاپ
برای انتقال دسکتاپ کاربران به فضای ابری کاربرد می شود. به این معنا که دسکتاپ کاربران مجازی می شود و آن ها می توانند با دستگاه هایی همانند تین کلاینت ها به آن دسترسی داشته باشند. در این حالت سیستم عامل مورد استفاده از مشکل افزار مجزا می شود مثلا سیستم قدیمی ای که الی به حال کامیاب به نصب ویندوز10 روی آن نشده اید، حال به راحتی می توانید روی آن ویندوز 10 نصب کنید.

معرفی مجازی سازی نرم افزار
مجازی سازی نرم افزارشامل پک کردن نرم اسباب در یک فایل exe می شود الی در هر جا که می خواهید به راحتی از این نرم افزار کاربرد کنید.

معرفی ابزارهای مجازی سازی
مجازی سازی ابزار های مخصوص به خودش را دارد، این آلت های مفید و کار آمد در پیاده سازی زیر ساخت های مجازی، رفع خطا ها، پشتیبان گیری اطلاعات، مانیتورینگ و گزارش گیری به شما کمک شایانی می کنند و استفاده از آن ها بسیار راحت است. آلت هایی مانند:

معرفی ابزارهای مجازی سازی
ESXi
VEEAM
RVTools
Unitrends
VM-Turbo
Oracle VirtualBox
ابزار ESXi
ابزار ESXi
ESXi واپسین ورژن از مجموعه نرم افزارهای VMware Hypervisor است، که مستقل از سیستم عامل می باشد و به طور سر راست روی سخت افزار نصب می گردد. در این نرم اسباب از فناوری Bare Metal کاربرد شده است و امکان مدیریت روی دشوار افزار و منابع سیستم را فراهم می نماید.





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: